Besök hos oss

Här hittar du praktisk information som är viktig att veta vid besök eller kontakt med Närhälsans mottagningar.

Boka tid

Du kan boka en tid hos din mottagning via telefon eller direkt via mottagningens webbsida. Vissa har drop- in. På mottagningens webbsida hittar du vilka olika sätt du kan komma i kontakt med just dem.

Avboka senast 24 timmar innan ditt besök

Om du inte kan komma på en bokad tid måste du avboka senast 24 timmar innan det planerade besöket. Kontakta din mottagning via telefon eller 1177 Vårdguidens e-tjänster.

Om du uteblir från ett bokat besök utan att höra av dig får du betala samma avgift som den patientavgift du skulle ha betalat. Om du uteblir från ett besök där du inte skulle ha betalat patientavgift får du betala 100 kronor.

Kontakt via e-tjänster

Alla Närhälsans mottagningar är anslutna till 1177 Vårdguidens e-tjänster där du bland annat kan kontakta mottagningen, av/omboka tid och förnya recept. Olika mottagningar erbjuder olika e-tjänster. E-tjänsterna hittar du på respektive mottagnings webbsida.

Läs mer om 1177 Vårdguidens e-tjänster

Ta alltid med legitimation

Ta alltid med din legitimation när du besöker Närhälsans mottagningar. För att driva en patientsäker vård är det viktigt att vi vet att vi behandlar rätt person. Du kan legitimera dig med giltigt körkort, pass eller annan ID-handling.

Patientavgift

För de flesta vårdbesök behöver du betala en patientavgift. Vi ser helst att du betalar med kort. Om du inte kan betala med kort, kan du betala med faktura eller kontant. För dig över 85 år är alla besök gratis.

Har du högkostnadskort? Glöm inte att ta med det när du besöker oss.

Läs mer om betalning och priser på 1177.se

Läs mer om högkostandsskydd på 1177.se

Senast uppdaterad: 2017-09-19 09:04