Synpunkter på vården

Vi vill gärna veta vad du som patient eller närstående tycker om den vård du får. Dina synpunkter eller klagomål är viktiga för oss och hjälper oss att förbättra vår verksamhet.

Ibland händer det att missnöje och problem uppstår och då vill vi göra vårt bästa för att försöka reda ut problemet.

Ifall du inte är nöjd ska du i första hand kontakta berörd vårdpersonal eller verksamhetschefen på aktuell mottagning. Kontaktuppgifter hittar du på respektive mottagnings webbplats.

Läs mer på 1177.se om var du kan vända dig utanför Närhälsan om du är missnöjd med din vård:

Om du inte är nöjd med vården

IVO (Inspektionen för vård och omsorg)

Om du upplever att någon har drabbats av, eller har riskerat att råka ut för en vårdskada kan du kontakta IVO (Inspektionen för vård och omsorg) och lämna uppgifter eller anmäla ett klagomål.

Inspektionen för vård och omsorg (IVO) kontrollerar att brister och missförhållanden i vården rättas till. Innan du vänder dig till IVO med en anmälan finns det några saker att tänka på

Kort fakta om Närhälsan

Närhälsan är störst i Sverige på primärvård. Med hundratals mottagningar i 49 kommuner finns vi nära invånarna i Västra Götaland och gör skillnad för ditt liv och din hälsa.

Närhälsan i siffror (2016)

  • På vårdcentralerna genomfördes 2 563 000 besök
  • På rehabmottagningarna genomfördes 756 900 besök
  • 1177 Vårdguiden besvarade 639 500 samtal
  • 6 128 medarbetare
Senast uppdaterad: 2017-10-18 12:38