Webbplatsen använder teknik som troligen inte stöds av din webbläsare som exempelvis Internet Explorer 11. Vissa saker kan se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.

Gå direkt till huvudinnehållet

Kontakt Närhälsans kansli

På denna sida hittar du kontaktuppgifter till Närhälsans kanslier.

För tidsbokning, ombokning eller avbokning - kontakta istället den mottagning du brukar gå till. Är du ny patient kan du kontakta den mottagning du vill besöka.

E-post för ärenden som rör myndighet och förvaltning

Denna e-postadress går till Närhälsans myndighetsbrevlåda. Myndighetsbrevlådan hanterar inte medicinska frågor. För dessa frågor kontakta istället din vårdcentral, 1177 eller besök www.1177.se

E-post Närhälsans centrala administration  

Telefon central växel

010-435 80 00

Närhälsan kansli Borås

Ekenäsgatan 15, plan 8 504 55 Borås

Närhälsan kansli Göteborg

Besöksadress: Bergslagsgatan 2, 411 04 Göteborg

Postadress: Regionens hus, 405 44 Göteborg

Leveransadress: Södra Sjöfarten 11, 411 04 Göteborg

Närhälsan kansli Skövde

Stationsgatan 3 541 30 Skövde

Närhälsan kansli Vänersborg

Regionens Hus Östergatan 1 462 80 Vänersborg

Närhälsan är en del av Västra Götalandsregionen.

Här finns information om hur du som leverantör ska fakturera till Västra Götalandsregionen (VGR).

Här hittar du även kontaktuppgifter för frågor om faktura, betalningar, reskontra, övriga leverantörsfrågor t ex avtal och inköpsfrågor.

Närhälsan har en styrelse och räknas som en myndighet, därför har Närhälsan ett diarie. 

Vill du hitta handlingar i Närhälsans diarium ska du söka här:

Sök efter handlingar i Närhälsans diarie

Du kan också ringa 010-435 80 00 för frågor om handlingar.

Här kan du framföra idéer, meddela tekniska problem eller lämna synpunkter om webbplatsen. Här hanterar vi inte frågor om vård, av- eller ombokningar.

Tänk gärna på att inte lämna några personuppgifter i fritextfältet.

Synpunkter på vården

Vi vill gärna veta vad du som patient eller närstående tycker om den vård du får. Dina synpunkter eller klagomål är viktiga för oss och hjälper oss att förbättra vår verksamhet.

Din journal

När du blir patient skrivs alla vårdinsatser in i en patientjournal. Här hittar du information om hur du kan ta del av de uppgifter som finns om dig i journalen.


Senast uppdaterad: 2017-01-17 09:25