Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Information om coronavirusinfektion covid-19

Förkylningsbesvär? Gå inte direkt till en vårdmottagning och använd inte webbtidbokning för dessa besvär. Ring oss eller 1177.

Behöver du söka vård för enklare besvär kan du boka ett videobesök med läkare, sjuksköterska eller psykolog i appen Närhälsan Online (läs här vad du kan söka för).

Har du en bokad tid sedan tidigare? Vid förkylningssymptom var vänlig avboka, så kontaktar vi dig för en ny tid. Om du är fri från förkylningssymptom är du välkommen på ditt bokade besök, om du inte har hört något annat från oss.

Planerade besök för patienter 70 år och äldre försöker vi i möjligaste mån genomföra digitalt eller genom hembesök. Vissa besök kan komma att skjutas upp. Om ditt besök påverkas så kontaktar vid dig. Såhär jobbar Närhälsan med covid-19

Har du allmänna frågor om covid-19, ring nationella informationsnumret 11313 som är öppet dygnet runt eller läs Folkhälsomyndighetens frågor och svar.

Skydda dig och andra från smittspridning
Protect yourself and others

Information på svenska  Information in English

از خود و دیگران در برابر انتشارعفونت محافظت کنی د - dariاز ﺧﻮد و دﯾﮕﺮان ﺟﮭﺖ ﺷﯿﻮع ﺑﯿﻤﺎری ﻣﺴﺮی ﮐﻮوﯾﺪ- ۱۹ﻣﺤﺎﻓﻈﺖ ﮐﻨﯿﺪ - farsiSuojele itseäsi ja muita infektion leviämiseltä - finska, Protégez-vous et protégez les autres contre la propagation du virus - franska保护自己及他人不受病毒的侵害 - kinesiskaد ﺳﺮاﯾﺖ د ﺧﭙﺮﯾﺪو ﻧﮫ ﺗﮫ ھﻢ ﺧﭙﻞ ځﺎن او ھﻢ ﻧﻮر ﮐﺴﺎن وﺳﺎﺗﮫ - pashtoChroń siebie i innych przed rozprzestrzenianiem się zakażenia - polskaAdigu is ilaali dadka kalena ka ilaali in cudur ku faafo - somaliskaProtégete y protege a las demás personas de la propagación de la infección - spanskaንባዕልኻን ንኻልኦትን ካብ ለበዳ ሕማም ተኸላኸል - tigrinjaSchützen Sie sich und andere vor einer Infektion - tyska اﺣﻢِ ﻧﻔﺴﻚ واﻵﺧﺮﻳﻦ ﻣﻦ اﻧﺘﺸﺎر اﻟﻌﺪوى- arabiska

ملاحظات على الرعاية الطبية

نحب معرفة رأيك بوصفك مريضاً أو أحد أقاربه عن الرعاية الطبية التي تتلقاها. ملاحظاتك أو شكواك مهمة لنا وتعيننا على تحسين عملنا.

لأنه يحدث أحياناً أن الاستياء والمشاكل تنشأ فنريد وقتها بذل قصارى جهدنا لمحاولة حل المشكلة.

وإن كنت مستاءً فعليك أولاً الاتصال بالطاقم الطبي المعني أو مدير نشاط العيادة المعنية. يمكنك العثور على بيانات الاتصال على موقع كل عيادة على حدةٍ.

مفتشية الرعاية الطبية والعناية اللاحقة «IVO»

إن كنت تشعر أن شخصاً ما قد تعرض لإصابة طبية أو كان على وشك الإصابة بها فيمكنك الاتصال بمفتشية الرعاية الطبية والعناية اللاحقة «IVO» وتقديم المعلومات أو الإبلاغ عن شكوى.

تتحقق مفتشية الرعاية الطبية والعناية اللاحقة «IVO» من العمل على تلافي أوجه القُصُور والخلل في قطاع الرعاية الطبية.


Senast uppdaterad: 1439-03-04 13:18