Webbplatsen använder teknik som troligen inte stöds av din webbläsare som exempelvis Internet Explorer 11. Vissa saker kan se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
På denna sida hittar du kontaktuppgifter till Närhälsans kanslier.
För tidsbokning, ombokning eller avbokning - kontakta istället den mottagning du brukar gå till. Är du ny patient kan du kontakta den mottagning du vill besöka.
E-post för ärenden som rör myndighet och förvaltning
Denna e-postadress går till Närhälsans myndighetsbrevlåda. Myndighetsbrevlådan hanterar inte medicinska frågor. För dessa frågor kontakta istället din vårdcentral, 1177 eller besök www.1177.se
Leveransadress: Södra Sjöfarten 11, 411 04 Göteborg
Närhälsan kansli Skövde
Stationsgatan 3 541 30 Skövde
Närhälsan kansli Vänersborg
Regionens Hus Östergatan 1 462 80 Vänersborg
Vid fakturering till Närhälsan använd nedanstående faktureringsadress och ange rätt beställar-ID.
Faktureringsadress
Närhälsan Fe 976 405 83 Göteborg
Beställar-ID
För att fakturan ska komma rätt och kunna betalas i tid behöver varje faktura innehålla rätt beställar-ID. Varje verksamhet har ett unikt beställar-ID. Kontakta den mottagning/verksamhet som du ska fakturera för att få rätt beställar-ID.
Närhälsan har en styrelse och räknas som en myndighet, därför har Närhälsan ett diarie.
Vill du hitta handlingar i Närhälsans diarium ska du söka här:
Vi vill gärna veta vad du som patient eller närstående tycker om den vård du får. Dina synpunkter eller klagomål är viktiga för oss och hjälper oss att förbättra vår verksamhet.
När du blir patient skrivs alla vårdinsatser in i en patientjournal. Här hittar du information om hur du kan ta del av de uppgifter som finns om dig i journalen.