Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Övergripande information från Närhälsan gällande vaccination mot covid-19

Fas 1: Pågår nu för personer med hemtjänst och deras hushållskontakter i takt med att vaccin levereras. Läs mer på din vårdcentrals hemsida, i den blå rutan, för lokal information.

Fas 2:  Vaccinationsstart är beroende av tillgång till vaccin och är ännu inte fastställt.
När vi startar vaccinerar vi de äldsta först. Ni som under 2021 blir 85 år eller är äldre kommer att bli uppringda och erbjudas tid när det blir er tur.  Övriga kan ännu inte att boka tid.  Läs mer här.

PCR-provtagning covid-19 – Gå in på din vårdcentrals sida för tider och bokning eller läs mer här. 

Lättare att komma i kontakt med Närhälsans vårdcentraler

Flicka med telefon

Närhälsans vårdcentraler har nu en telefontillgänglighet på 92 procent. Det är bättre än våra privata konkurrenter och bättre än de offentliga vårdcentralerna i Sveriges genomsnittliga resultat. Detta enligt SKL´s mätning.

- Vi är jättestolta över det arbete som våra vårdcentraler har gjort. Att man kan få kontakt med oss samma dag är viktigt för oss och för våra patienter, säger Christer Rosenberg, utvecklingschef på Närhälsan.

Under våren 2016 hade Närhälsan ett bottenvärde på 78 procent i telefontillgänglighet. Det resultatet berodde delvis på införandet av nytt journalsystem och telefonsystem.  Det goda resultatet nu beror på noggrannare bemanning efter frekvensen av inkommande samtal som man har löst med bland annat uppgiftsväxling och test av egna call-centers.

- En väg till framgång för oss är att erbjuda de patienter som önskar flera vägar in såsom 1177-e-tjänster och webbtidbok, säger Christer.


Senast uppdaterad: 2017-12-08 14:37