Resultaten från den Nationella patientenkäten 2017

Uppdaterad:
Publicerad:
kvinna och resultat av patientenkät

Över 6 000 patienter som besökte Närhälsans vårdcentraler i oktober 2017 svarade på Nationella patientenkäten. Resultaten visar att Närhälsan har förbättrat sig i alla kategorier sedan 2016.

Här är några exempel på omdömena:

  • 78 % var nöjda med tillgängligheten
  • 64 % var nöjda med kontinuitet och koordinering
  • 75 % av patienterna hade positivt helhetsintryck av sitt besök
  • 81 % var nöjda med bemötande och respekt

58 % av enkäterna i Västra Götaland besvarades av kvinnor, 42 % av män.

50 % av svaren kommer från personer 65 år och äldre.

Tack alla ni som svarat! Vi arbetar hela tiden med att utveckla och förbättra vår verksamhet, och era åsikter är en viktig del av vårt kvalitetsarbete.