Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Information om coronavirusinfektion covid-19

Förkylningsbesvär? Gå inte direkt till en vårdmottagning och använd inte webbtidbokning för dessa besvär. Ring oss eller 1177. Har du en bokad tid sedan tidigare var vänlig avboka den så kontaktar vi dig för en ny tid.

Om du är fri från förkylningssymptom är du välkommen på ditt bokade besök, om du inte har hört något annat från oss.

Har du allmänna frågor om covid-19, ring nationella informationsnumret 11313 som är öppet dygnet runt eller läs Folkhälsomyndighetens frågor och svar.

Skydda dig och andra från smittspridning
Protect yourself and others

Information på svenska  Information in English

از خود و دیگران در برابر انتشارعفونت محافظت کنی د - dariاز ﺧﻮد و دﯾﮕﺮان ﺟﮭﺖ ﺷﯿﻮع ﺑﯿﻤﺎری ﻣﺴﺮی ﮐﻮوﯾﺪ- ۱۹ﻣﺤﺎﻓﻈﺖ ﮐﻨﯿﺪ - farsiSuojele itseäsi ja muita infektion leviämiseltä - finska, Protégez-vous et protégez les autres contre la propagation du virus - franska保护自己及他人不受病毒的侵害 - kinesiskaد ﺳﺮاﯾﺖ د ﺧﭙﺮﯾﺪو ﻧﮫ ﺗﮫ ھﻢ ﺧﭙﻞ ځﺎن او ھﻢ ﻧﻮر ﮐﺴﺎن وﺳﺎﺗﮫ - pashtoChroń siebie i innych przed rozprzestrzenianiem się zakażenia - polskaAdigu is ilaali dadka kalena ka ilaali in cudur ku faafo - somaliskaProtégete y protege a las demás personas de la propagación de la infección - spanskaንባዕልኻን ንኻልኦትን ካብ ለበዳ ሕማም ተኸላኸል - tigrinjaSchützen Sie sich und andere vor einer Infektion - tyska

Närhälsans vårdcentraler får toppbetyg i stor patientundersökning

Tre av Närhälsans vårdcentraler: Styrsö, Lövgärdet och Horred vårdcentral finns bland de fem i Västra Götaland som får högst betyg i Nationell patientenkät.

Tack till alla er som besvarat Nationella patientenkäten

Enkäten mäter patienternas nöjdhet med läkarbesök som ägde rum i september 2019. 8 430 slumpmässigt utvalda patienter hos Närhälsan betygsatte sina besök i sju olika dimensioner: Helhetsintryck, Emotionellt stöd, Delaktighet och involvering, Respekt och bemötande, Kontinuitet och koordinering, Information och kunskap, Tillgänglighet. Närhälsan fick högre betyg än tidigare år på alla sju parametrar och fler anger också att de skulle rekommendera sin vårdcentral till någon i samma situation.

Vi är tacksamma för alla synpunkter och förbättringsförslag som kommit in. De är viktiga för oss i det fortsatta utvecklingsarbetet.

Enkäten fanns på sju olika språk. Rankingen bygger på sammanslaget resultat av alla dimensioner i Nationell patientenkät.  


Senast uppdaterad: 2020-02-06 09:33