Teknisk support Närhälsan Online
Om du behöver hjälp med hur du använder e-tjänsterna i Närhälsan Online finns det flera vägar att få hjälp. Vid tekniska frågor kan du komma i kontakt med Invånarsupporten på flera olika sätt.
Under rubriken Support i appen kan du:
- Få teknisk support eller lämna synpunkter på e-tjänsten.
- Berätta hur du tycker att tjänsten fungerar – dina synpunkter är viktiga i utvecklingen.
Här kan du få support på svenska och engelska.
Support via chattbot Liv
Via den digitala assistenten chattbot Liv kan du dygnet runt snabbt få svar på frågor om e-tjänsterna i Närhälsan Online
Chattbot Liv kan endast ge support på svenska.
Chatta med medarbetare i invånarsupporten
Helgfria måndagar till onsdagar klockan 09:00-12:00 är chattboten Liv förstärkt. Då finns möjlighet för dig att få teknisk support genom att chatta med våra medarbetare i Västra Götalandsregionens invånarsupport. Du når dem genom att chatta med chattbot Liv. En medarbetare tar då vid om Liv inte kan svara på din fråga. Vid behov kan medarbetare i invånarsupporten erbjuda sig att ringa upp dig för fortsatt support. Om du blir uppringd visas VGR:s växelnummer 010-166 42 00 eller 010-331 22 90.
Medarbetarna i chatten kan ge support på svenska och oftast även på engelska.
Ring invånarsupporten
Onsdagar och torsdagar mellan klockan 13.00 och 15.30 kan du ringa och få hjälp av invånarsupporten via telefon.
Telefonnummer är 010 - 44 14 600.
Via telefon kan du få support på svenska och oftast även på engelska.
Problem med ljud och bild?
För att ditt videomöte ska fungera måste du ge tillåtelse till att Närhälsan Online får använda din kamera och mikrofon. Här hittar du en guide för hur du gör.